مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 02:252021-07-29سياسي

جمعه های انتظار| مهدویت در آینه غدیر


قائم مقام بنیاد و موسسه فرهنگی مهدی موعود(عج) آموزه های مهدویت را چراغ روشنی به گستره تاریخ نورانی اسلام دانست و فاکتورهایی که در خطبه غدیر به مساله مهدویت اشاره شده است را برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، قائم مقام بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت توسط رسول مکرم اسلام 25 بار به امام زمان و مسئله مهدویت اشاره شده و در کنار معرفی امیرالمومنین علی علیه السلام به عنوان خلیفه بلافصل پیامبر از آخرین وصی و امام و جانشین خود نیز رمزگشایی کرده و راه را برای مردم روشن نمود؛ حـقیقتی که از امیرمؤمنان(ع) آغاز و به مهدی صاحب الزمان(ع) منتهی می شود که در این نوشتار انشاالله به بخشی از آن موارد اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

1_بشارت به آمدن او مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِی، ثُمَّ فی عَلِی بْنِ أَبیطالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی الْقائِمِ الْمَهْدِی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّه‏ِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در علی بن ابی‏ طالب و بعد در نسل او تا مهدی قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد می‏ گیرد.

2_پایان بخش سلسله امامت أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّهِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، مهدی قائم از ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه های انتظار| مهدویت در آینه غدیر

جمعه های انتظار| مهدویت در آینه غدیر